Tip#007: Neaktivní kontakt? Neřiďte se jen tím, jak se chová v e-mailingu

Půl roku neotevřel kampaň – bum, nastavený trigger pošle reaktivační kampaň: „Haló pane/paní, neotevíráte naše newslettery, patrně vás nezajímají. Japato?“ Hned potom se vám začne plnit schránka zprávami: „Ale já vaše e-maily otvírám a čtu!“

Spoléhat na „neotevření kampaně“ je totiž to samé, co spoléhat se na náhodu – hodně neotvíračů totiž ve skutečnosti kampaně otevírá. A naopak, hodně otvíračů vaše zprávy nechává ležet bez povšimnutí.

Důvod? Nedokonalé měření – stačí, aby se nestáhl měřicí obrázek, a jste neotvírač. Na druhou stranu stačí, aby si poštovní klient stáhl náhled newsletteru (s obrázkem) a jste pravidelný čtenář. I když newsletter hned smažete.

Život e-mail marketéra prostě není peříčko.

Zkuste dva tipy, které z neaktivních dělají (více) neaktivní

  • Spojte neaktivitu v e-mailingu s neaktivitou v e-shopu – pokud vidíte, že kontakt z databáze nenakupuje ani neotvírá kampaně, je čas uvažovat o reaktivaci.
  • Spojte neaktivitu v e-mailingu s neaktivitou na webu. Neotevírá newslettery + nechodí na web nebo (pokud je používání webu podmíněno přihlášením) neotevírá newslettery + nepřihlašuje se  =  ukazatel nezájmu -> je čas uvažovat o reaktivaci.

100% řešení to určitě není. Není ani 50%, ale pro dnešek stačí. Ale k tématu se ještě vrátím. Vícekrát.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>