Tip#008: Single opt-in vs. double opt-in. Souboj bez vítěze

Single opt-in a double opt-in. Dva způsoby, jak přidat do databáze nový kontakt.  U prvního stačí zadat e-mail do formuláře a přihlášení je dokončeno. Druhý má dva kroky – zadáte e-mail + v e-mailové schránce potvrdíte, že potvrzujete přihlášení.

V čem je lepší single a v čem double

  • Velikost databáze – vítězem je single opt-in. Na vlastní kůži mám vyzkoušeno, že double opt-in přivede přibližně o 20 % méně kontaktů. Někdy i o třetinu, to pokud je cílovka na Seznamu. A když navíc potvrzovací e-mail spadne do Hromadné pošty, je vymalováno.
  • Kvalita databáze – vítězí double opt-in. Newslettery mají lepší open rate i clickrate. Docela zásadně se liší bounce rate, protože e-mail s překlepem se při double opt-in do databáze nedostane. S double nehrozí riziko spamtrapů. Méně je taky kontaktů, které vás označí jako spam, protože za ně newsletter přihlásil někdo jiný.

Co je lepší? Já používám obojí. Případ od případu. Pokud ale s klientem plánujeme dlouhodobé využití e-mailingu, pracujeme s double opt-in seznamy. Volba je to jednoduchá – kvalita má přednost před kvantitou.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>