Tip#009: Víc není víc

Dáme tam toho hodně a to by bylo, aby aspoň někdo nekliknul…

Takhle nějak se ve spoustě firem připravují e-mailové kampaně. Tři ledničky, čtyři pračky, k tomu pár žehliček a navrch pět tlakových hrnců. Z toho si přeci musí vybrat každý.

A nevybere. Rozhodovací paralýza je totiž mrcha a v e-mailingu funguje stejně spolehlivě jako  jinde. Znáte marmeládový experiment? Když obchodník zmenšil nabídku z 24 druhů na šest, prodal snad desetkrát víc. Člověk funguje tak, že čím víc dostane na výběr, tím větší stres má. A když je stresu moc, uteče – zavře e-mail. Vypne počítač. Vytrhne zásuvku ze zdi.

A kolik produktů tedy do newsletteru?

Univerzální rada – testujte. Začněte s málem a přidávejte. A jak začne klesat clickrate, víte, že jste na hranici, za kterou to zavání průšvihem.

Co se nejvíc osvědčuje mně?

  • Metoda předvýběru – jeden produkt zvýrazněný, další upozaděné.  Spolehlivý způsob. Pozor ale – předvýběr předpokládá práci se segmenty. Předvybrat nerelevantní produkt je ještě větší průšvih než rozhodovací paralýza.
  • Metoda „honem do e-shopu“ – tu používám hlavně u akčních nabídek, kde je víc produktů. V kampani je pak jeden banner + jeden proklik  na landing page. Kdo chce vidět, co je v akci, musí kliknout. CTR? Někdy i 70 %. Když se to povede. Když ne, mám co vysvětlovat ;)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>