Tip#014: Vilfredo má pravdu všude. I v e-mailingu

Do dnešní věčně podebrané Evropy by se hodil jako zadek na hrnec – podle něj si má každá vládnoucí třída vynucovat svoji existenci pořádně tvrdým donucovacím režimem. Taky stál u počátků ekonomie blahobytu a vytvořil princip, který dnes nese jeho jméno.  A který je i v marketingu jako doma.

Řeč je o Vilfredo Paretovi a jeho „80 % důsledků pramení z 20 % příčin“.  Jednoduchý princip platí i v e-mailingu. Když školím nebo jsem na první schůzce s klientem, řešíme samozřejmě i  automatizovaný e-mailing. A já vždycky říkám – je úžasný jen do té míry, do jaké je rentabilní. Obvykle totiž platí, že 20 % automatických kampaní stojí za 80 % obratu, který vymáčknete z e-mailingu autorespondery navíc.

Jenže, jak najít ty pravé automaty a jak se hned na začátku zbavit těch, do kterých zahučí investice jako do černé díry? Popravdě, nejvíc konverzí dodá nejčastěji opuštěný košík. Ten jednorázově pomůže, ale na druhou stranu dost obtěžuje (adresáty), protože push. 

Které automaty patří do skupiny 20/80 podle mé zkušenosti? Jsou tři. Dají se naroubovat na libovolný obsah (od e-shopů po… cokoli). A všude by měly (mohly) zafungovat:

  • Welcome (po přidání do databáze pro e-mailing)
  • Produktový follow-up (i na základě kategorie…)
  • Reaktivace (na základě aktivity v e-shopu i aktivity v e-mailingu)

Good luck!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>