Tip#015: Nech mě aspoň trochu se rozkoukat

Jen málokterá technika sběru kontaktů pro e-mailing je tak rozporuplně přijímaná jako pop-up. Už sám o sobě je hodně agresivní, zvlášť když nechá ztmavnout pozadí, nedává jasný návod „jak to zavřít“ a nechce tě pustit k obsahu bez zadání e-mailu. Když je navíc blbě použitý, je to na pěst.

Třeba v roce 2013  dávalo 70 % amerických uživatelů netu pop-upy na stejnou úroveň jako podvodné loterie apod. Na pop-upy nově reaguje i Google, který od roku 2017 bude v mobilním vyhledávání znevýhodňovat stránky s pop-upy, které nebudou respektovat nastavené mantinely.

Můj tip ale nesměřuje k „nepoužívejte pop-upy“ – pop-up je jen nástroj, neetickým se stává, až když ho někdo neeticky použije, můj tip míří ke konkrétní akci, u které se u pop-upů asi nejčastěji chybuje – k ČASOVÁNÍ. Potkávám pořád hodně webů (i e-shopů), kde sotva načtu stránku, vyskočí pop-up přes celou obrazovku. Ještě ani nevím, co web nabízí, co mě na něm čeká a co pro mě může udělat… a už mě lámou k zadání e-mailu.

Dělejte to jinak. Nemusíte hned personalizovat a segmentovat podle padesáti pravidel najednou, stačí, když s pop-upem po načtení stránky počkáte:

  • Třeba xy vteřin (pokud máte jednostránkový web, například)
  • Nebo ukažte pop-up, když si proklikám několik podstránek (a ukážu tak zájem).

Zároveň analyzujte, sledujte konverze a bounce rate. A až se naučíte vyskakovací okna časovat, přidejte postupně další pravidla. Pravidlo „časovací“ je  totiž úplný základ.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>