Tip#001: Obrázek bez prokliku Gmail (často) zobrazí v popupu

Určitě jste se s tím už setkali. Dostanete na desktopu do Gmailu newsletter a v něm velký úvodní obrázek, který říká: „Klikni na mě, jsem odkaz!“ Kdyby ničím jiným, říká to tím, že se kurzor při jeho přejetí změní na „ručičku“.

Stalo se mi to třeba tady:

tog1

 

Když kliknete, obrazovka zešedne.

tog21

Gmail zobrazí obrázek v popup okně a nabídne jej k tisku nebo stažení. Pro člověka, který čekal, že ho odkaz přenese na nějaký web, docela překvapení.

Proč mi to Gmail dělá?

Popravdě, nevím. Testoval jsem různé datové velikosti obrázků, zkusil jsem nastavit obrázek přímo v kódu newsletteru jako pozadí (<td background=“obrazek.jpg“…), ale nějaké zásadní pravidlo jsem nevypozoroval. Pokud jsem nastavil obrázek jako pozadí, Gmail popup nenabídl, jenže zase se nezobrazil obrázek v e-mailu na Seznamu…

Řešení? Proklik

Když to nejde silou, použij ještě větší sílu. Tak zrovna tohle v tomto případě neplatí. Vydejte se cestou nejmenšího odporu – k obrázkům, které jsou v newsletteru hned na ráně (jsou nahoře) a budí dojem, že jsou výzvou k prokliku… prostě přidejte proklik.

P. S. Co se oblíbených rozesílačů newsletterů týče, problém má Gmail s obrázky v kampaních z Mailchimpu a Smartemailingu. U kampaní z GetResponse jsem se s ním nesetkal.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>